Director proiect: Prof. univ. dr. Timar Bogdan
Cod final de înregistrare: | CNFIS-FDI-2025-F-0584 |
Denumire instituție: | UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE ” VICTOR BABEŞ ” TIMISOARA |
Titlu proiect: | Optimizarea Corelării Ofertei Educaționale cu Piața Muncii în Domeniul Sănătății: Proiect Strategic pentru Facilitarea Inserției Profesionale a Absolvenților |
Acronim proiect: | EduMedOptim |
Domeniu vizat: | 7.Corelarea ofertei educaționale cu cererea pieței muncii (inclusiv proiecte privitoare la consilierea și orientarea în carieră) |
Bugetul aprobat: | 200.000,00 LEI |
Scopul proiectului: | Îmbunătățirea corelării ofertei educaționale cu cerințele pieței muncii, vizând alinierea programelor de studiu și a competențelor obținute în cadrul universității la cerințele sistemului de sănătate, facilitând inserția profesională a absolvenților. Orientarea în carieră, dezvoltarea competențelor antreprenoriale, de comunicare și decizie pentru adaptabilitatea viitorilor specialiști medicali. |
- OS1 Analiza inserției profesionale a absolvenților Facultății de Medicină și optimizarea planurilor de învățământ și a competențelor obținute de aceștia în raport cu cerințele pieței muncii.
- OS2 Dezvoltarea unui sistem de consiliere și orientare profesională pentru studenți și absolvenți, în vederea reducerii abandonului profesional și optimizării procesului de selecție a specialităților medicale.
- OS3 Identificarea cerințelor angajatorilor din domeniul medical și dezvoltarea unor parteneriate pentru facilitarea inserției profesionale a absolvenților.
- OS4 Dezvoltarea competențelor esențiale pentru integrarea în mediul profesional, cu accent pe abilități antreprenoriale și de comunicare.
Activitate | Obiectiv specific la care contribuie | Detaliere activitate | Rezultate |
Activitatea 1 – Crearea unei baze de date a absolvenților promoției 2024 și colectarea datelor de contact | OS1 | Se va dezvolta o bază de date cu informații despre absolvenții Facultății de Medicină, incluzând date de contact și informații relevante despre parcursul lor profesional. Acest instrument va permite monitorizarea inserției profesionale și analiza trendurilor de angajare. | O bază de date dezvoltată, care conține informații despre cel puțin 300 de absolvenți ai promoției 2024. |
Activitatea 2 – Aplicarea unui chestionar de sondare a inserției profesionale | OS1 | Se va elabora un chestionar adresat unui eșantion de 100 de absolvenți ai promoției 2024, pentru a evalua gradul de integrare pe piața muncii și relevanța competențelor obținute în timpul studiilor. Datele obținute vor fi utilizate pentru ajustarea planurilor de învățământ. | Un raport bazat pe analiza răspunsurilor a cel puțin 100 de absolvenți, care să evidențieze corelația dintre competențele dobândite în facultate și cerințele pieței muncii. |
Activitatea 3 – Identificarea specialităților medicale cu dezirabilitate redusă | OS1 | Pe baza datelor colectate, se va realiza o analiză a specialităților pentru care există o cerere redusă, corelată cu necesarul de specialiști din sistemul de sănătate. Această analiză va contribui la crearea unor strategii de promovare a specialităților deficitare. | |
Activitatea 4 – Realizarea unui studiu privind cerințele angajatorilor din sectorul medical | OS3 | Se vor organiza workshop-uri cu reprezentanți ai spitalelor publice și private pentru a identifica abilitățile și competențele esențiale pentru absolvenți. Rezultatele studiului vor fi utilizate pentru a adapta oferta educațională. | |
Activitatea 5 – Elaborarea și aplicarea unor teste de personalitate pentru orientarea profesională a studenților | OS2 | Se vor implementa teste psihometrice care să coreleze profilul studenților cu specialitățile medicale, facilitând astfel alegeri mai bine informate în carieră. | |
Activitatea 6 – Organizarea de webinarii și sesiuni Q&A cu medici rezidenți și coordonatori de rezidențiat | OS2 | Se vor organiza întâlniri online interactive, unde studenții vor putea discuta direct cu medici rezidenți din diferite specialități pentru a înțelege mai bine particularitățile fiecărei ramuri medicale. | |
Activitatea 7 – Organizarea unui eveniment „Career Day” pentru studenți | OS2 | Se va desfășura un eveniment dedicat carierei medicale, în care studenții vor avea oportunitatea de a participa la activități clinice în instituții medicale și de a interacționa cu profesioniști din domeniu. | Cel puțin 100 de studenți participanți, 5 instituții medicale implicate. |
Activitatea 8 – Organizarea unui workshop cu reprezentanți ai angajatorilor | OS3 | În cadrul acestui workshop, reprezentanții unităților medicale publice și private vor discuta despre cerințele pieței muncii și așteptările lor privind competențele absolvenților. | Minim 20 de participanți (studenți, cadre didactice, angajatori, factori de decizie din domeniul medical). |
Activitatea 9 – Analiza modului în care cerințele angajatorilor sunt reflectate în curriculum | OS3 | Pe baza feedback-ului colectat de la angajatori, se va realiza o analiză a compatibilității dintre pregătirea universitară și cerințele pieței muncii. | |
Activitatea 10 – Elaborarea unui plan de măsuri pentru ameliorarea inserției profesionale a absolvenților | OS3 | Pe baza datelor colectate de la angajatori și absolvenți, se va elabora un set de recomandări pentru îmbunătățirea inserției profesionale. | |
Activitatea 11 – Organizarea unui workshop interactiv pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale și de comunicare | OS4 | Acest workshop va include sesiuni de public speaking, management, luare a deciziilor și colaborare eficientă. | Cel puțin 30 de studenți participanți la workshop de antreprenoriat și consiliere profesională. |
Activitatea 12 – Organizarea unui workshop de consiliere profesională și simulări de interviuri | OS4 | Studenții vor participa la sesiuni de consiliere cu specialiști din sectorul privat și vor fi implicați în simulări de interviuri pentru angajare. | Cel puțin 30 de studenți participanți la workshop de consiliere profesională |