Director proiect: Conf.univ.dr. Daniela Șilindean
Cod final de înregistrare: | CNFIS-FDI-2025-F-0147 |
Denumire instituţie: | UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE ” VICTOR BABEŞ ” TIMISOARA |
Titlu proiect: | O educație universitară medicală mai accesibilizată – instrumente pentru susținerea participării studenților cu dizabilități la procesul educațional |
Acronim proiect: | ACCESAB 2.0 |
Domeniu vizat: | 8. Susţinerea participării şi accesului studenţilor cu dizabilităţi la procesul educational |
Bugetul aprobat: | 151.000 LEI |
Scopul proiectului: | Proiectul își propune să continue direcțiile de accesibilizare a educației medicale inițiate de UMFT, creșterea incluziunii și a egalității de șanse în comunitatea academică și locală. Ne propunem să dezvoltăm capacitatea instituțională prin crearea de instrumente care să faciliteze sprijinul activ pentru studenții cu dizabilități și să extindem zona de sport adaptat. |
- OS1 – Susținerea unui număr de studenți cu dizabilități cu rezultate foarte bune la învățătură.
- OS2 – Creșterea capacității instituției de incluziune a studenților cu dizabilități aflați în situații de risc și abandon universitar prin evaluarea nevoilor și a resurselor, prin dezvoltarea practicilor curente, prin elaborarea de politici și practici instituționale care să le asigure studenților sprijin adecvat și prin monitorizarea continuă a măsurilor implementate
- OS3 – Dezvoltarea unor strategii și a unor planuri de îmbunătățire a echității în educație și dezvoltarea de instrumente proprii de intervenție și de raportare în domeniul abandonului universitar pentru studenții cu dizabilități.
- OS5 – Dezvoltare instrument online şi actualizare informații pentru studenții cu dizabilități.
- OS6 – Realizarea unei baze de date cu studenții cu dizabilități şi menţinerea informării/ comunicării.
- OS7 – Crearea unei campanii de conștientizare și de sensibilizare care să vizeze nevoile studenților cu dizabilități din cadrul UMFT, prin organizarea de programe de sensibilizare și educație destinate comunității universitare care să promoveze combaterea discriminării, răspunsuri empatice, sprijinul pentru studenții cu dizabilități și crearea unui mediu în care incluziunea să fie atent valorizată.
- OS1-OS7 – Realizarea managementului proiectului
Activitate | Obiectiv specific la care contribuie | Detaliere activitate | Rezultate |
Activitatea 1 – Campanie de conștientizare | OS7 | – Organizarea unui eveniment sportiv care să includă secțiuni cu activități de sport adaptat pentru studenții cu dizabilități cu scopul de a promova mesajul unei comunități inclusive și de a reduce stereotipurile legate de persoanele cu dizabilități în raport cu sportul; | 1 manifestare sportivă ce include o secțiune pentru studenții cu dizabilități
2 sesiuni de Bibliotecă Umană 1 clip de promovare Biblioteca umană 1 clip de promovare eveniment sportive
5 interviuri cu studenți și alte persoane cu dizabilități
2 sesiuni de mediere culturală |
Activitatea 2 – Baza de date studenți cu dizabilități, colectare și analiză date | OS6 | – Îmbunătățirea chestionarului existent (care să urmărească condițiile adaptate de studiu, necesități de consiliere și de sprijin, profil academic, starea de bine); | 1 chestionar de nevoi aplicat 1 analiză a |
Activitatea 3 – Dezvoltarea unor strategii și instrumente proprii | OS3 | – Conceperea de programe de sport adaptat pentru studenții cu dizabilități de către o echipă multidisciplinară (studenți cu dizabilități, medic de recuperare, kinetoterapeut, medic ortoped, profesor de educație fizică); | 1 ghid de sport adaptat 1 ghid de solidaritate |
Activitatea 4 – Ateliere de formare studenți și cadre didactice | OS2 | Organizarea la Timișoara a două ateliere tematice (Incluziunea în mediul academic medical) care vizează minimum 15 profesori și minimum 15 studenți (români și internaționali). Atelierele de lucru au ca scop o înțelegere comună a incluziunii în zona medicală și a modalității prin care se poate ea realiza. Participanții vor lucra cu scenarii posibile, vor fi ghidați în discuții pentru a identifica pașii realizați deja, pentru a conștientiza impactul acțiunilor inclusive în domeniul medical. | 15 studenți formați – Incluziunea în mediul academic medical |
Activitatea 7 – Dezvoltare Grup de solidaritate | OS5 | – Dezvoltarea Grupului de solidaritate prin primirea de membri noi; | 4 membri (2 studenți, 2 cadre didactice) care să se alăture grupului de solidaritate |
Activitatea 8 – Susținerea studenților cu dizabilități cu rezultate foarte | OS1 | – Premierea a trei studenți cu dizabilități cu rezultate foarte bune la învățătură prin acordarea a 3 tablete/laptop-uri pentru susținerea procesului de învățare. | 3 studenți cu dizabilități premiați |
Activitatea 9 – Management de proiect | OS1-OS7 | – Management de proiect – include întâlniri periodice ale echipei de proiect, actualizarea calendarului activităților, realizarea activităților de achiziții, redactarea raportului intermediar tehnico-financiar, redactarea raportului final de execuție bugetară și a raportului de implementare. | Raport intermediar tehnic și financiar, raport final de execuție bugetară, raport final de îndeplinire obiective și indicatori de rezultat asumați, raport final de implementare |